Investor:Hlavní město Praha
Datum realizace: 2007 - 2010
Místo: Praha 1
Cílem prováděné stavby bylo obnovení funkce hydroizolačního pláště v celém rozsahu mostu, oprava kamenné zábradlí a zajištění dlouhodobé životnosti celé konstrukce včetně opravy kamenného pláště stavby.
Karlův most slouží od r. 1978 pouze pro pěší a provoz motorových vozidel je vyloučen (vyjma přesně specifikovaných vozidel pro údržbu mostu). Most je registrován jako národní kulturní památka. Původní dokumentace DSP byla členěna na dvě ucelené části:
část A – Oprava mostovky, která obsahovala opravu hydroizolačního pláště a mostovky, opravu a výměnu poškozených kamenů parapetu (kamenného zábradlí), odvodnění mostu, veřejné plynové osvětlení a osvětlení plavebních znaků, slavnostní osvětlení a
část B – Oprava kamenného pláště, která obsahovala opravu a výměnu jednotlivých kamenů pláště mostu (mimo parapety), zajištění pracoviště pod hladinou vody u pilířů – návrh jímek, návrh umístění a vybavení kamenické hutě. V dalších projektových stupních byla již dokumentace části A a B oddělena, soutěžena a realizována pak byla pouze část A. Část B měla plynule navázat na dokončenou část A, což se doposud neuskutečnilo. Oprava mostovky proběhla v celém rozsahu mostu od Křižovnického náměstí na Starém Městě až po Malostranské mostecké věže. Hydroizolace je navržena se zárukou 30 let.