Reference
Hlavní město Praha
2007 - 2013
Praha 1
Cílem prováděné stavby bylo obnovení funkce hydroizolačního pláště v celém rozsahu mostu, oprava kamenného zábradlí a zajištění dlouhodobé životnosti celé konstrukce včetně opravy kamenného pláště stavby.
Karlův most slouží od r. 1978 pouze pro pěší a provoz motorových vozidel je vyloučen (vyjma přesně specifikovaných vozidel pro údržbu mostu). Most je registrován jako národní kulturní památka. Původní dokumentace DSP byla členěna na dvě ucelené části:
část A – Oprava mostovky, která obsahovala opravu hydroizolačního pláště a mostovky, opravu a výměnu poškozených kamenů parapetu (kamenného zábradlí), odvodnění mostu, veřejné plynové osvětlení a osvětlení plavebních znaků a slavnostní osvětlení.
část B – Oprava kamenného pláště, která obsahovala opravu a výměnu jednotlivých kamenů pláště mostu (mimo parapety), zajištění pracoviště pod hladinou vody u pilířů – návrh jímek, návrh umístění a vybavení kamenické hutě. V dalších projektových stupních byla již dokumentace části A a B oddělena.
Oprava mostovky proběhla v celém rozsahu mostu od Křižovnického náměstí na Starém Městě až po Malostranské mostecké věže. Hydroizolace je navržena se zárukou 30 let.
Anketou Ministerstva dopravy a spojů se Karlův most stal stavbou tisíciletí. Společnost PUDIS je podepsána pod projektem jeho generální rekonstrukce, která zahájila v roce 2007 a v roce 2010 byla přerušena.
Podbabská 1014/20, 160 00 Praha 6
Telefon: +420 267 004 111
E-mail: info@pudis.cz
ISDS: hd4fwa5
IČO: 45272891
DIČ: CZ45272891
BÚ: 105026522/0300